kaamos.reismee.nl

Dag 6 ijsvissen en lunch in "the middle of nowhere"

Noorderlicht "jagen" kruipt in je kleren ... 0u15 gaan slapen omdat een dik pak wolken geen plaats wil ruimen. Om 04u effe buiten kijken: nog steeds zwaar bewolkt. Om 5u30 nog meer van dat ... pff ... maar dan komt een nieuwe dag en gaan we er weer tegenaan.

8u30 wandelen we 15' naar het restaurant voor een uitgebreid ontbijt en om 10u30 worden we opgehaald. Bedoeling is om een tocht te maken met sneeuwschoenen (rackets onder je schoenen), maar met de beperkte sneeuwlaag, lijkt het slimmer om het met gewone winterlaarzen te doen.

Eerst gaan we ijsvissen onder begeleiding van Timo en Teemu (2 Lappen met een zeer hoog entertainment gehalte ;-) ), gat boren door het ijs en warempel: er zitten echte vissen en enkelen krijgen er zelfs eentje gevangen.

Dan gaat het verder over het bevroren meer, door de sneeuw en bossen naar een hoger gelegen kampplaats.

Vuurtje maken, worst op een stok en een Finse hamburger grillenbij het vuur in de sneeuw. Gewoon prachtig.

En dan zijn er nog creatievelingen die er een schepje bovenop doen ;-) : (unieke foto van collega reisgenoot Jesse Doesburg met een lensball bij het vuur)

Onderweg passeren we nog langs een schitterende en kleurrijke bevroren waterval.