kaamos.reismee.nl

Dag 4 Verplaatsing naar Salla - bezoek reindeer farm en noorderlicht jacht

Opstaan na zo'n vermoeiende nacht, valt een pak makkelijker als blijkt dat het een heldere hemel is, met prachtige kleuren.

Snel de thermische overall terug inleveren en dan met de bus op weg, via de wondermooie toendra, naar onze volgende verblijfstek: een bungalow van Sallainen bij de skipisten in Sallatunturi.

's Middags als lunch een rendier pasta, in een restaurant blokhut "Keloravintola" vlak naast de piste. Heerlijk!

Om 18u45 komt een bus ons ophalen om naar "Salla Reindeer Park" te gaan, waar een tocht maken door de arctische wildernis, met een groot kampvuur. Ieder heeft z'n eigen slee met een eigen rendier. Onwijs mooi. Het is een heel heldere (en koude) avond met een schitterende sterrenhemel waarbij we zelfs geregeld getrakteerd worden op vallende sterren. Uiteindelijk ontstaat er, totaal onverwacht een prachtige noorderlichtshow waardoor het kampvuur secundair wordt.

Als de rendier begeleiders dan toch maar beslissen om de tocht verder te zetten, weten we nog niet dat het mooiste nog moet komen … na enkele minuten later, komen we de bocht om uit een bospad en dan heeft Lady Aurora beslist om voor ons een noorderlicht dans op te voeren …

Deze ervaring, totaal onverwacht, in deze setting … is eigenlijk niet in woorden te beschrijven. Zelfs een video geeft nog niet een klein beetje weer van de live belevenis!