kaamos.reismee.nl

Dag 1 vlucht Schiphol naar Kittilä airport - transfer naar Luosto

Vertrokken op Schiphol met regen en wind.

Op dik 10000m ergens boven Finland kregen we een prachtige zonsopgang

en dan na goed 2.5u vliegen in Kittilä geland doorheen een dik pak wolken terwijl het op de grond aan 't sneeuwen is.

Transfer van de luchthaven naar Luosto met een kleine bus door een flinke laag verse sneeuw. Met goeie spijkerbanden op de weg is 80km/u hier de standaard ...

Nu weet ik ook waarom er zoveel rallyrijders uit Scandinavië komen ;-) .

Dwars door de prachtige toendra vormen 5 auto's na mekaar, het spitsuur. Als er dan nog 2 sneeuwschuivers voor rijden, is het ineens ochtendspits en file.

Onderweg ontmoeten we nog een stelletje rendieren die rustig de weg over steken.

Logies : Hotel Luostotunturi.

Aan de linkerkant op de foto, liggen de skipistes van Luosto.

Ondertussen blijft het zwaar bewolkt en valt er nog steeds wat sneeuw. Temperaturen zijn eerder aan de "hoge kant" (ca - 5°C).

Kans op Noorderlicht bijna nihil vanwege de zeer dikke bewolking. Jammer.

Winterwonderland blijft echter magisch!